Masa Itam dah sampai

Assalamualaikum..

baru2 ne... ak ada cerita tentang c Itam n Ikan Koi kn??
kemarin pagi... ak sedar yang ank miow yang ada d rumah ne.. kurang 1 ekor..
mulanya ak buat tak tahu ja... sebab kadang2 memang sekor tu pandai sembunyi...
sampai petang kemarin ak perasan yang sekor miow ak ne tak muncul2...
susah nak kenal dorang ne... sebab bulu sama ja... itam semua.. ekor ja y beza....hehe

bila adik ak balik dari sekolah... ak minta la dy carikkan miow sekor yang x timbul2 tu... 
sebab sebelum ne... adik ak ja yang tahu di mana tempat persembunyian hamba Allah y berbulu tu..
tapi adik ak pun buat endah tak endah ja... ak pun.. biar ja la...

pagi tadi.. ak bangun seperti biasa... dan ak buka la tingkap2 yang ada dalam rumah ne... untuk memudahkan angin2 keamanan masuk dalam... tetiba ak terhidu sesuatu yang memusnahkan angin keamanan...
dan ak pun dengan nekadnya mencari arah bau yang menggugurkan bulu hidung tu....
seperti yang ak sangkakan... bau itu datang dari bangkai haiwan... dan haiwan itu Si Itam yang dah berlalat... perut dah besar tunggu masa nak meletup ja... dengan tak pasal2 ak terus mengeluarkn isi2 perut y tak sempat berisi disebabkan tong gas kat dapur dah kosong... tak boleh ak nak masak... dah la semalam ak tak makan... huh ~ dapat agak kn?? apa y jd lepas tu??? ak pun pening2 lalat mcm nak pengsan.... haha....

ok ! mahu tak mahu... ak kena jgak bersih kan tempat tu... nak tunggu orang rumah ne balik baru bersih kn?? memang kenala ak berbutir2 sindiran... tak pa... ak kena usaha jugak bersihkn....
mula2 ak ingat ak mampu nak buat sendiri... setelah di cuba2... memang ak tak mampu....
ak sangat sensitif dengan bau2 yg tak menyedapkan lubang hidung ne.... terpaksalah ak minta bantuan 999..
haha... tak dala.... nak kena tangkap?? ak minta bantuan cik abg jiran yang baik hati... dy lah y tolong pindahkan benda tu ke dalam lubang y telah ak sediakn... kalau setakat nak pegang cangkul korek lubang... ak boleh la... nak angkat benda tu?? sudahla kena hidu bau y 'HARUM'.. kena tgok lagi bangkai y dah bercacing tu... haha.. ak surrender...  Thanks la ye abg jiran =D
 
sebelum abg jiran sampai.. ada pakcik SESB ne nak bagi bil elektrik... tanya mcm2 kat ak.. mungkin dy kenal dgn Baba... masa dy otw nak keluar pagar rumah... abg jiran plak yang sampai... pakcik tu sempat ckp ngan ak "eh.. yang ne sapa??? Boy awk ka??" amboi pakcik... nak carik pasal nampak?? karang ak suruh pakcik yang angkat bangkai tu nak??? huhu....

Bangkai Si Itam dah ak semadikan dengan amannya d belakang rumah... urm..  lebih tepat... abg jiran dah tolong semadikan... maaf ya Itam.. ak tak tahu yang ko masih sakit... huhu... baik2 kat sana ya....
sampai sini ja la jodoh kita... love u Itam 

TQ sudi baCa.. jgN luPe koMen taU =)

2 comments :

  1. Baru jak tgk Itam makan ikan kaloi.. :(

    ReplyDelete
  2. teringat masa kucing kesayangan saya mati. :(

    ReplyDelete

Assalamualaikum ~
komen y baik2 k.... tq sebab respon entry saya =)

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers